Німецька газета Süddeutsche Zeitung, телеканали WDR і NDR провели спільне розслідування катастрофи "Боїнга" в Донецькій області влітку 2014 року.
Журналісти не знайшли підтверджень причетності українських військових до катастрофи, проте знайшли непрямі свідчення проти бойовиків, - повідомляє РБК.
Журналісти наводять кілька свідчень місцевих жителів, які говорять про те, що "Боїнг" був збитий саме ЗРК "Бук".
Вони кажуть, що 17 липня 2014 року чули потужний удар, за яким пролунав свист. На знімках, зроблених жителями міста Тореза, видно сліди димового шлейфу, які характерні для запуску ракет "Бук".
Журналісти опитали місцевих жителів, які спростовують інформацію про пересування українських комплексів "Бук" 17 липня у день катастрофи.
Про пересування українських ЗРК раніше говорила російська сторона.
За іншою версією РФ, "Боїнг" міг бути збитий українським штурмовиком Су-25. Журналісти опитали експертів, які брали участь у розробці Су-25, і ті заявили, що штурмовик не в змозі вести стрільбу на висоті 10 тис. м - це призвело б до катастрофи Су-25.
В рамках розслідування також стало відомо, що німецька влада була інформована про небезпеку польотів цивільної авіації над Донбасом ще до катастрофи "Боїнга".
Про "тривожну ситуацію" для цивільних літаків у небі над Донбасом говорилося в одному з секретних повідомлень МЗС Німеччини. Воно датоване 15 липня, за два дні до катастрофи "Боїнга" в Донецькій області.
Як зазначає Süddeutsche Zeitung, приводом для занепокоєння німецького МЗС стало повідомлення про обстріл над Донбасом військово-транспортного літака Ан-26 на висоті 6 тис. м.
Обстріл літака на такій висоті був доказом того, що літаки, які літають на більшій висоті, знаходяться в зоні ризику.
За відомостями видання, Федеральна розвідувальна служба Німеччини кілька разів у своїх щоденних звітах повідомляла уряду про те, що польоти над Україною небезпечні.
Як пише газета, при зміні рівня небезпеки польотів над тією чи іншою територією міністерство транспорту сповіщає про це авіакомпанії. Тим не менш авіакомпанії Німеччини не отримували попереджень про небезпеку польотів над Донбасом аж до падіння "Боїнга".
Відразу після того, як був збитий АН-26, Україна закрила повітряний простір для польотів до висоти в 9750 м, в той час як висота польоту цивільних літаків - 10-12 тис. м.
У розслідуванні наводиться думка експерта, згідно з якою зенітно-ракетні комплекси, які можуть вражати цілі на висоті 6 тис. м, здатні збивати літаки і на висоті 10-12 тис. м.
Пасажирський "Боїнг", що виконував рейс з Амстердама в Куала-Лумпур, зазнав аварії 17 липня 2014 року в Донецькій області, недалеко від селища Грабове. На борту перебували 283 пасажири (в основному громадяни Нідерландів) і 15 членів екіпажу - всі загинули.
Офіційний представник МЗС Німеччини Мартін Шефер не підтвердив, що влада Німеччини знала про небезпеку польотів над сходом України ще до краху "Боїнга" і не поінформували німецькі авіакомпанії.
"Я не можу цього підтвердити", — цитує Шефера РИА Новости.
