Російські оператори залізничних вантажних вагонів побоюються виникнення дефіциту вагонного литва і різкого зростання цін на запчастини через зупинку поставок українських виробників ПАТ "Кременчуцький сталеливарний завод" та ПрАТ "АзовЕлектроСталь".
Про це йдеться в повідомленні російської галузевої організації "Рада операторів залізничного транспорту", що об'єднує найбільших гравців російського ринку залізничних перевезень, повідомляє Прайм.
Як наголошується в повідомленні, в 2014 році призупинено дію сертифіката відповідності у двох українських виробників, якими в поточному році вироблено приблизно 15% загального числа випущених литих деталей. У 2011-2013 роках частка виробництва цих підприємств у виробництві бічних рам і надресорних балок в СНД досягала 45%.
В результаті, як підкреслюють в партнерській організації операторів, поточний обсяг виробленої продукції не гарантує заміни литих деталей вагонів на мережі російських залізниць в необхідній кількості.
Крім того, як нагадують в організації, сертифікати українських заводів були скасовані в той час, як з серпня введена обов'язкова сертифікація запасних деталей для вагонів, яка раніше не була потрібна.
"Виникнення дефіциту крупного вагонного литва може призвести до спекулятивного зростання цін на дефіцитний товар, що, в свою чергу, може призвести до зростання виробництва контрафактних литих деталей", – попереджають оператори, нагадуючи, що подібна ситуація спостерігалася в 2010-2012 роках, коли зростання вартості крупного вагонного литва сягало 500%.
Російські залізничні оператори підкреслюють, що дефіцит запчастин може спровокувати деяких гравців "до спекулятивного підвищення цін".
"В результаті в найближчі п'ять років оператори повинні будуть щорічно направляти на утилізацію близько 200-300 тисяч литих деталей, а передбачувані додаткові витрати власників і власників вантажних вагонів можуть скласти десятки мільярдів рублів", – йдеться в повідомленні.
