Найбільша авіакомпанія України отримає абсолютну конкурентну перевагу при призначенні на нові маршрути.
Мін'юст 13 листопада зареєстрував новий порядок призначень на маршрути, розроблений Державіаслужбою, яку очолює колишній топ-менеджер МАУ Денис Антонюк, пишуть Awianews.
Як відзначає видання, це означає фактичне закриття неба України для нових українських авіакомпаній на найближчі роки, а також неможливість більшості діючих гравців, включаючи Wizz Air Україна, отримати права на польоти за новими маршрутами.
Зокрема, новий порядок передбачає конкурс заявок, в якому враховуються використання раніше виданих призначень (10 балів), кількість виконаних польотів усередині України за останні три роки (20 балів), розмір флоту і персоналу (по 10 балів), кількість сплачених податків (10 балів).
Таким чином найбільший гравець на ринку - авіакомпанія МАУ - може дублювати заявки інших авіаперевізників на маршрути і перемагати в конкурсі, оскільки всі основні бали забезпечують не якісні характеристики, а кількісні.
Крім того, дозволена частотність на міжнародних рейсах, якщо авіакомпанія все-таки отримає право на польоти за кордон, розраховується за формулою і залежить від співвідношення міжнародних і внутрішніх рейсів.
Як зазначає видання, наприклад, якщо лоу-кост Wizz Air подасть заявку на виконання рейсів Київ-Лісабон, то за відсутності внутрішніх рейсів і виконанні близько 50 рейсів на тиждень авіаперевізник не зможе претендувати на жоден маршрут за кордон. Для цього авіакомпанії доведеться літати до Львова чи Харкова щонайменше тричі на тиждень, або в Одесу щонайменше шість разів на тиждень.
В принципе, ничего неожиданного не произошло - это все можно было предположить еще в момент назначения менеджера МАУ на должность руководителя Госавиаслужбы. Скорее всего, для этого его туда и назначили, чтобы монополизировать рынок авиаперевозок. Следует добавить, что еще два менеджера МАУ назначены в руководство аэропорта Борисполь. Значит, в самом ближайшем будущем следует ожидать беспрецедентных скидок за аэропортовое обслуживание для МАУ и монополизацию рынка наземного обслуживания "дочкой" МАУ - INTERAVIA. Как говорят - революции совершает народ, а ее плодами пользуются политики (читай - мошенники). К сожалению, Майдан сменил лишь фамилии у "главного корыта", но не сломал систему...