Три іноземні компанії, в тому числі американська Chevron, мають намір подати заявки на участь у спільному підприємстві-операторі української газотранспортної системи (ГТС).
Про це повідомляє ИТАР-ТАСС з посиланням на три джерела, знайомі з ходом переговорів.
"Наразі йдеться про заявки від трьох компаній", – зазначив один зі співрозмовників агентства.
За словами джерела, офіційні заявки буде подано найближчим часом після проведення всіх юридичних процедур (набрання чинності прийнятого Верховною Радою закону про управління ГТС – ред.).
За словами іншого джерела, "неофіційно вже дали згоду три компанії, направивши свої пропозиції", зокрема, у списку претендентів присутня американська компанія Chevron.
Ще одне джерело, близьке до "Нафтогазу України", підтвердило агентству, що серед компаній претендентів на участь в компанії операторі української ГТС, також є Chevron.
У свою чергу, в Chevron зазначили, що політика компанії не передбачає спекуляцій чи коментарів щодо питань комерційної діяльності, порадивши "залишатися на зв'язку".
Джерела, знайомі з ходом консультацій, відзначають, що у зацікавлених компаній залишається "багато питань, як технічних, так і фінансових".
"Коли будуть дані відповіді, тоді буде і реальний рух в цьому напрямку. Думаю, що через місяць ситуація проясниться", – зазначив один зі співрозмовників агентства, близький до переговорів.
Як повідомляв INSIDER, Верховна Рада України від 14 серпня прийняла в другому читанні закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України".
Закон передбачає реформування НАК "Нафтогаз України" відповідно до законодавства Енергетичного Співтовариства.
Крім того, пропонується зняти обмеження на передачу в оренду чи концесію магістральних газопроводів і підземних сховищ газу (ПСГ) на платній основі без права відчуження для здійснення функцій оператора ГТС або ПСГ.
Передбачається, що прийняття документа дозволить залучити інвестиції західних компаній в українську ГТС за умови збереження у державній власності контрольного пакета акцій оператора газотранспортної системи.