Дійові особи та схеми з контрабанди палива ті ж, що і в часи СЄПЕК.
З початку квітня в південних областях України активізувалось ввезення контрабандних нафтопродуктів. Займаються цим ті ж люди, що допомагали Курченку, пише ЛІГАБізнесІнформ з посиланням на інформацію керівників великих українських нафтотрейдерів.
"Завозять через причал в місті Кілія і порт в Ізмаїлі. Є юридична особа, через неї вони легалізуються. Схема як у СЄПЕК: розмитнюють малу частину палива, а інші обсяги продають за готівку в порту. З баржі нафтопродукти відразу переливаються в бензовози, а не в резервуари для зберігання", – повідомив керівник одного з великих нафтотрейдерів.
За даними співрозмовника агентства, в квітні таким шляхом в Україну було завезено близько 10 000 тонн контрабандного палива. Ці партії не пройшли митне оформлення, податки з них не сплачувались.У квітні загальна кількість ввезеного в Україну бензину та дизпалива склало близько 400 000 тонн, з яких 60 000 – морські поставки. Таким чином, 16% від усього ввезеного морем палива нелегальні.
Схема поставок контрабандного бензину і дизпалива нагадує діяльність структур Сергія Курченко.
"СЄПЕК діяв так само: частину нафтопродуктів розмитнювали, а основні об’єми через "рідні" структури йшли без сплати акцизів відразу на АЗС або в резервуари. Раніше такими схемами в Одеській області займалася компанія "Келмер", – зазначив керівник великого нафтотрейдера.
За даними єдиного державного реєстру, зараз ТОВ "Келмер" знаходиться в стадії ліквідації. Але за адресою цієї юрособи в Києві, по вул. Грушевського 10, з середини минулого року працює інша компанія – "Інвестнафтосервіс".
За інформацією джерела на Південній митниці, в квітні компанія "Інвестнафтосервіс" розмитнила 500 тонн бензину А-95 і 500 тонн дизельного палива."Це дуже незначний обсяг як для морських поставок", – пояснює джерело. Зазвичай везуть партії від 5000 тонн, це пов'язано з тоннажністю барж.