Украинские бренды. История успеха от выпускников Могилянки

INSIDER предлагает своим читателям серию материалов о молодых украинских брендах одежды и аксессуаров
25 сентября 201310:01

INSIDER пропонує своїм читачам серію матеріалів про молоді українські бренди одягу і аксесуарів. У ній ми плануємо розповідати історії успіху дрібних бізнесменів, які створюють якісний і модний український продукт.

"Якщо у тебе є голова і дві руки – одна ліва, інша – права - ти можеш створити якісний продукт в Україні. Навіть якщо ти цим ніколи не займався. Головне – бажання", - ділиться нехитрим секретом успіху в бізнесі 25-річний Олексій Малицький.

Два роки тому випускник Києво-Могилянської академії створив перший український бренд дизайнерських шкарпеток "Sammy Icon", вклавши у проект власні накопичення. Через рік до Олексія приєднався його друг ще один "могилянець", який після навчання встиг попрацювати у Червоному Хресті на півночі Португалії.

Філіп Литвинов

Разом хлопці знайшли невеличку фабрику у Львові, де почали розміщувати замовлення на пошиття шкарпеток. Щоправда, для цього довелося закупити нове італійське обладнання і постійно контролювати якісь робіт. Дизайн шкарпеток Олексій і Філіп створюють спільно з львівськими технологами, а сировину імпортують з Індії та Туреччини.

Молоді бізнесмени кажуть, що зробили свого роду революцію на ринку шкарпеток. Їхній бренд ламає стереотипи про те, що ці щоденні аксесуари мають бути однотонними – бажано чорними. "Sammy Icon" шиє продукцію виключно яскравих веселих відтінків. Один з найпопулярніших прінтів Олексія та Філіпа – зображення героїв комп’ютерних ігор покоління 90-х. Шкарпетки з Супер Маріо практично "розірвали" ринок – їх замовляли "геймери" з Голландії, Швеції, Великобританії.

Самі хлопці називають свої шкарпетки "божественними", а бренд "Sammy Icon" - ангелом-охоронцем мандрівників і романтиків.

"Все почалося 2 роки тому. Ми не могли знайти в Україні кольорових шкарпеток і вирішили піти коротким шляхом - зробити їх. За 7-8 місяців після виникнення ідеї з’явилися наші перші шкарпетки і ми вийшли з цим продуктом на ринок", - розповідає Олексій.

Олексій Малицький

Початкові інвестиції в проект склали усього 10 тисяч доларів, втім потім витрати подвоїлися. Хлопці не врахували багато дрібниць, тож "мінус" почав зростати швидше, ніж з’являлися перші прибутки.

"Наш первинний бізнес-план передбачав 10 тисяч доларів витрат. Ми думали, 10 тисяч - і все, життя вдалося. Але це не так. Ти думаєш, що життя складеться одним чином, а воно складається зовсім інакше. Зрештою, тим воно і цікаве. Ми не врахували багато затрат. Наприклад, закупівля машинок, іншого обладнання  - це був важливий крок, на який ми теж спочатку не розраховували. Потім доводилося їздити на виробництво щотижня. Це було щось жахливе: тиждень ти у Львові, тиждень – у Києві", - згадує Олексій.

Зараз хлопці вивели "Sammy Icon" на самоокуповність, їхні обороти зростають, кількість партнерів збільшується. "Як побачите нас з Філіпом на Porche, можна буде сказати, що все круто", - каже Олексій.

Розвивати старт-ап молодому бізнесмену допомагає економічна освіта. Втім, це не головне, стверджує він:

"Не треба боятися. Ази будь-якої професії можна опанувати за місяць. Все решта – це удосконалення. Зараз про свій сегмент я вже знаю більше, ніж багато людей, які працюють у ньому роками".

 

Ми зустрічаємося з хлопцями на другому київському фестивалі міських субкультур "Don’t take fake". Якщо минулого року "Sammy Icon" були відкриттям заходу, то тепер вони - серед лідерів. Біля їхнього стенду – помітне пожвавлення. Хлопці час від часу відволікаються від розмови, щоб розповісти про свої "божественні шкарпетки" клієнтам.

"Українці взагалі не звикли до сервісу, до нормального людського ставлення", - каже Філіп Литвинов, повертаючись від чергового відвідувача.

Олексій додає, що багатьом клієнтам подобається їхній сервіс, хоча нічого нового вони не вигадали.

"Ми робимо все так, як в Європі. Скажімо, якщо наш оператор помиляється і клієнт отримує не ту пару шкарпеток, ми їх ніколи не забираємо, а даємо ще одну. Адже ненормально забирати у людини ту річ, яку ти вже їй дав. Взагалі ми робимо багато подарунків, іноді наш товар доставляють музиканти, які грають на гітарі. Для людей в Україні – це ніби щось з іншого світу. Хоча ці речі беруться не з Космосу, а з сусідньої держави", - каже він.

 

Після затратного старту хлопці вирішили отримати додаткове фінансування на відомій американській краудфандінговій платформі Kickstarter. Вони зняли креативний ролик, грамотно провели діалог з аудиторією і зібрали майже 9000 доларів.

"Це був більше маркетинговий хід, оскільки на платформі нас підтримало багато людей. Ми давали їм багато подарунків і майже вийшли в нуль, але це були такі маркери на закордон. Тепер, коли забиваєш в Google "Sammy Icon" в Америці, випадають посилання на наш проект. Це був наш вихід в Америку і перші партнери вже з’явилися", - каже Олексій.

Після успіху на Kickstarter хлопцям стало легше презентувати свій проект за кордоном. Вони вже відкрили представництво у Білорусі і от-от відкриють у Росії, продають свої шкарпетки в одному з магазинів Гетеборга у Швеції і мають партнерів у США. Наступний крок – вихід "Sammy Icon" на глобальний ринок. Зараз триває реєстрація українського бренду на міжнародному рівні.

"Щоб мати здатність конкурувати там, треба бути не гіршими, ніж світові виробники, а вони вже на крок попереду. Багато хто працює з Китаєм, Туреччиною. Ми маємо їх наздоганяти, тому що з нижчою планкою ми не проб’ємося на цей ринок", - каже Філіп.

 

Він саме займається комунікаціями з іноземними партнерами – спілкується з дистриб’юторами одягу, баєрами, магазинами в Європі.

"Почати співпрацювати легко. Важко потім людей постійно "push’ати", штовхати, контролювати, щоб вони продавали нашу продукцію. Знайти магазин просто, важко потім підтримувати стосунки", - каже Філіп.   

Для якісного виходу на міжнародний рівень хлопці вивчають продукцію конкурентів і весь час намагаються орієнтуватися на лідера ринку: "Це проста стратегія. Дивишся на лідера, наздоганяєш його або робиш краще, ніж він. Ти не можеш зробити гірше. Цей підхід має бути в усьому".

Молоді бізнесмени вірять, що народжені в Україні бренди зможуть пробитися на європейський ринок, а носити українське буде по-справжньому модно.

 

"Ми один з небагатьох молодих брендів, які хочуть і намгагаються вийти на закордон. Думаю, після нас решті марок із лейбою "зроблено в Україні" буде легше. В Україні є дуже багато людей, які можуть створювати додаткову вартість, інтелектуальну працю. Саме це є головним прибутком і цінністю для людей. Зробити стілець або шкарпетки в Україні - це не цінність. Головне – донести вартість до людини, щоб їй було приємно асоціюватися з цим брендом, з Україною. Український мозок має працювати на Україну", - каже Олексій.

Зараз хлопці вже розробляють зимову колекцію "Sammy Icon".

Разделы :
Если вы заметили ошибку на этой странице, выделите ее мышкой и нажмите Ctrl + Enter

КОМЕНТАРІ

16.11.2018, 23:41
Добавить

ГЛАВНАЯ ПОЛОСА

    • 31 марта 2020

    Land Rover, Lexus и элитные часы: что задекларировал новый глава Минздрава

     
    • 31 марта 2020

    Авто за миллион гривен и наличные: что задекларировал новый заместитель Венедиктовой

     
    • 30 марта 2020

    Рада поддержала "антиколомойський" законопроект

     
    • 30 марта 2020

    Рада со второй попытки избрала руководителей Минздрава и Минстерства финансов

     
Система Orphus