Хто отримав "Укргазвидобування". Частина 3

Державна компанія на пільгових умовах експортує бензин панамському офшору, який є кредитором фірм із групи WOG Ігоря Єремєєва
Фото: lenta-ua.net
11 июня 201408:30

У першій та другій частинах розслідування діяльності державної компанії "Укргазвидобування" (УГВ) йшлося про схеми заробітку приватних компаній на скрапленому газі та сировині для виготовлення бензину.

Третя частина розслідування присвячена схемі продажу українського бензину загадковій панамській компанії, яка не платить за нього гроші.

Панама - країна мрій

Після зміни влади в країні було багато сподівань щодо рішучих дій нових менеджерів.

Але рішучість, яку влада демонструвала в перші дні після втечі Віктора Януковича, раптово зникла вже за декілька тижнів. Влада перестала бути опозицією.

Одразу після революції старе керівництво УГВ написало листа в.о. президента Олександру Турчинову. Цей документ стосувався термінових кроків, які дозволили б отримати додаткові надходження до бюджету та державної компанії.

Одним із пунктів цього листа було продовження державних стандартів на виробництво бензинів стандарту Євро-2. Єдиний на 100% державний завод в Україні - Шебелинський ГПЗ - не здатен виробляти продукцію за стандартами вище за Євро-2 без великих капіталовкладень, які наразі неможливо здійснити.

Продовження стандартів на виробництво бензину - робота для міністра економіки на один день. Одним розчерком пера державна компанія може отримати близько одного мільярда гривень додаткових надходжень щорічно. Половина з них - акциз і ПДВ, які йдуть до держбюджету.

Ще 2013 року УГВ надсилала листи з цього питання тодішньому прем’єру Миколі Азарову, міністру енергетики Едуарду Ставицькому, але вони залишилися без відповіді. Пан Турчинов також не відповів.

Із невідомих причин ніхто нічого не робить.

Державна компанія вимушена експортувати бензин як сировину для подальшої переробки, а держава, без будь якого очевидного сенсу, втрачає величезні кошти.

Експорт бензину УГВ становить близько 15-20 тисяч тонн щомісяця. Покупці –  компанії-нерезиденти, зареєстровані в офшорних зонах, і зонах з низьким податковим навантаженням.

До березня 2014-го покупцем бензину держкомпанії виступала кіпрська компанія Cantarell Trading ltd. Умови оплати - 100% передоплата, ціна - згідно з найвигіднішою пропозицією від покупців на дату підписання договору.

Ціна продажу на експорт не є фіксованою та розраховується за формулою, що пов’язана з міжнародними котируваннями Platts.  Основний ціновий індикатив - знижка або премія до міжнародних цін за відповідний період відвантаження.

Зважаючи на якість бензину, який виробляє УГВ, компанія може розраховувати тільки на знижку.

Наприкінці березня стало відомо, що шотландська компанія Brownell Trade lp і панамська компанія West trading & marketing oil corp підписали договір на купівлю нафтопродуктів з УГВ. Умови договорів цих компаній абсолютно ідентичні, тож далі розповідаємо винятково про панамців.

 

Договір підписують із порушенням багатьох наказів і розпоряджень УГВ, порушують наказ від 9 грудня 2011 року, якій зобов'язує у разі продажу за умовами відстрочки платежу включати в умови договору нарахування за користування товарним кредитом за середньоринковими кредитними ставками.

УГВ має багато кредитів за рахунок заборгованості НАК "Нафтогаз" за газ для населення, тож не може безкоштовно кредитувати товаром будь кого. Але керівництво на це не зважає та підписує відстрочку в 5 банківських днів із дати підписання актів приймання-передачі, в реально це близько 20-30 днів від дати, коли товар залишив завод.

 

Також слід звернути увагу на  порядок укладання договорів УГВ, пункт "д".

 

Як відомо, компанії, зареєстровані у Панамі (Panama), стандартно реєструються як акціонерна корпорація (Sociedad Anonima), що має статус офшорної, якщо вона не веде діяльність і не отримує дохід на території Панами. Офшор у Панамі повністю звільнений від сплати податків і здачі фінансової звітності. Тобто довідку щодо сплати податків у країні реєстрації надати неможливо.

Так пройшов березень.

У квітні панамська компанія вирішує, що 5 днів відстрочки - це мало,  державна компанія йде назустріч і підписує додаткову угоду №6.

 

Документ передбачає відстрочку платежу в 30 банківських діб із дати підписання актів приймання передачі. За фактом відвантаження це майже 2 місяці. Знов про будь-яке нарахування відсотків не йдеться.

240$-140$=100$

УГВ реалізує "панамцям" бензин А-92 зі знижкою 240 доларів на тонні від світових котирувань. Фактична відстрочка платежу - більш ніж два місяці.

Заради об’єктивності слід зазначити, що знижка була ще більшою за попереднього керівництва та становила 285 доларів, але на умовах 100% передоплати. Ринкові умови та ціни час від часу змінюються. Так сталось у квітні.

24 квітня до УГВ від кіпрської компанії Cantarell, яка купувала український бензин до березня, надходить лист із пропозицією купити паливо на 100 доларів за тонну дорожче, ніж держкомпанія продає сьогодні "панамцям".

Кіпрська компанія має чинний договір з УГВ та просить відвантажити бензин у травні. Також, маючи чинну угоду про відстрочку платежу на три дні з дати відвантаження (з нарахуванням відсотків за товарним кредитом), просить продати бензин.

 

Держкомпанія не відповідає і вирішує далі продавати бензин панамській West trading & marketing oil corp.

Фактично за травень відвантажено близько 15 тисяч тонн бензину А-92. Не скориставшись офіційною пропозицією продати товар на $100 за тонну дорожче, втрати державної компанії тільки за травень, становлять близько 1,5 мільйона доларів.

Середньомісячна вартість товару, який відвантажує УГВ на експорт, становить близько $12 млн. 60 днів фактичної відстрочки навіть за мінімальною кредитною ставкою 15% у гривні коштують для держкомпанії близько 2 млн грн втрат щомісяця.

Наполегливі "кіпріоти" через місяць, 21 травня, знову пишуть листа на адресу державної компанії та знову просять продати бензин у червні та знову зваблюють керівників вищою на $100 ціною за тонну.

Цього разу державна компанія надала відповідь.

 

Суть відповіді така: "Ми можемо продати вам 20 тис. тонн бензину за вищою ціною, але тільки на передоплаті, яка має становити 105% від розрахункової ціни за товар, незважаючи на те, що з ними підписано додаткову угоду про відстрочку".

Тобто, якщо ти хочеш купити дешевше та не сплачувати гроші, незважаючи на договори та угоди, то маєш бути з Панами. Хочеш купити на 100 доларів за тонну дорожче - сплачуй 105% передоплати.

Ціна відмови в червні може становити близько $2 млн втрат для держкомпанії.

 

Що за панамська компанія купує бензин за ціною нижчою за ринкову та не сплачує за нього гроші?

У судовому реєстрі є кілька судових рішень, в яких фігурують загадкові панамці.

Зокрема, це рішення Госпсуду Волинської області від 18 березня та від 9 квітня 2014 року.

Із цих документів виходить, що панамська компанія пов'язана з компаніями групи WOG депутата Ігоря Єремеєва. Також документи свідчать, що панамська компанія є неспроможною сплачувати гроші в одному випадку та відвантажити товар в іншому.

Її загальні борги перед компаніями групи WOG, підтверджені українським судом, сягнули майже $70 мільйонів.

Про небажання сплачувати гроші свідчать накази про примусове виконання рішення від 31 березня та від 5 травня 2014 року.

Напередодні оголошеної прем’єром Арсенієм Яценюком приватизації УГВ продаж товару без оплати неплатоспроможним компаніям може виглядати схемою нарощування боргів. 

Немає жодних питань до приватних компаній нерезидентів, вони діють на власний розсуд та відповідно до власних інтересів, але питання до державної компанії залишаються.

В який спосіб, маючи пропозиції продати за високою ціною від компанії, яка вже має чинний договір з УГВ, паливо продається дешевше?

На яких підставах УГВ пропонує продати товар на 100 доларів за тонну дорожче та ще й з передоплатою 105% кіпрській компанії і одночасно продає дешевше панамській компанії, пов'язаній боргами з "ВОГом"? Чи це не є корупція?

Як працює служба безпеки держкомпанії, візуючи договір на умовах відстрочки платежів без будь-яких гарантій 20 березня, маючи у відкритому доступі судове рішення від 18 березня, яке вказує на те, що компанія-покупець неплатоспроможна?

І останнє. Один день роботи пана Шеремети та пана Продана, присвячений продовженню ДСТУ 4063-2001 на виробництво бензинів Євро-2, може зупинити експорт і додатково дати близько мільярда гривень доходів щорічно, з яких половина піде до бюджету.

Коли настане цей день?

Від INSIDER:

Редакція звернулася до Ігоря Єремєєва з проханням про інтерв'ю з приводу фактів, викладених у публікаціях циклу "Хто отримав "Укргазвидобування". Народний депутат погодився на розмову. Проте його прес-секретар Ірина Сєрова після ознайомлення з питанннями до власника групи WOG повідомила, що інтерв'ю з виданням йому не цікаве.

Разделы :
Если вы заметили ошибку на этой странице, выделите ее мышкой и нажмите Ctrl + Enter

КОМЕНТАРІ

13.11.2018, 12:02
Добавить

ГЛАВНАЯ ПОЛОСА

    • 21 сентября 2019

    Члены "Демократической сокиры" обратились в миграционную службу относительно тройного гражданства Коломойского

     
    • 18 сентября 2019

    В Киеве поблагодарили бывшего директора Украинского института национальной памяти Вятровича

     
    • 16 сентября 2019

    Строительный конфликт в Киеве с участием "Правого сектора" и "Азова": что случилось

     
    • 12 сентября 2019

    Двоє військових загинули в зоні ООС

     
Система Orphus