“Євробляхи” і нові проблеми: як Рада знизила акциз на автомобілі

9 листопада 201817:40

“Даний законопроект - результат компромісу, якого ми досягли з усіма зацікавленими сторонами”, - розповідала з трибуни парламенту очільниця комітету податкової і митної політики Ніна Южаніна.

В той же час під стінами Верховної Ради учасники мітингу “євробляхерів” відмовляли лідера свого руху Олега Ярошевича від спалення власної автівки. Той пообіцяв спалити машину на знак протесту проти прийняття закону. І він дотримав свого слова.

 

Верховній Раді знадобилося більше року, щоб розробити законопроект, який мав би вирішити проблему засилля автомобілів на іноземній реєстрації в українських містах.

Новий закон значно зменшує вартість акцизного податку при розмитнені автівок. Однак водіїв на єврономерах він досі не влаштовує. З трибуни мітингу лідери руху “АвтоЄвроСила” закликали президента ветувати закон і пригрозили перекриттям доріг міжнародного сполучення.

Нова формула розрахунку акцизу

Ціна розмитнення легкового автомобіля складається з:

  • ввізного мита (10% від суми митної вартості);
  • ПДВ (20% від суми митної вартості, акцизного збору та ввізного мита);
  • акцизу.

Депутати змінили форму розрахунку останнього.

За діючими правилами акциз розраховується в євро на одиницю об’єму двигуна. Нова формула розрахунку прив’язана до ставки - 50 євро за бензиновий двигун об’єм до трьох літрів (100 євро, якщо літраж більший), 75 євро за дизельний об’ємом до трьох з половиною літрів (150 євро при більшому літражі). Ставка множиться на вік машини (граничний коефіцієнт 15) та об’єм двигуна у літрах.

Більшість автомобілів на єврономерах - машини, яким більше 10 років, їх вартість у Євросоюзі складає від 2000 до 3000 євро. За чинним законодавством розмитнити таку машину на території України взагалі неможливо, дозволяється розмитнювати автівки 2010 року та новіші. За новими правилами така можливість буде. Нижче наводимо вартість податків за старою та новою системою.

Специфікація: вартість - 4000 євро, вік - 8 років, двигун - бензиновий 1,6 літра

Вид податку

Старі норми

Нові норми

Акциз

3905 євро

640 євро

ПДВ

1634 євро

1008 євро

Держмито

219 євро

400 євро

Разом

5837 євро

2048 євро

Виходить, що з діючими акцизами за машину вартістю 4000 євро разом з розмитненням довелося б сплатити 9837 євро. За новими правилами вартість розмитнення скоротиться більше ніж удвічі, а загалом машина обійдеться у 6048 євро.

Крім того, депутати дали змогу у перші 90 днів дії закону розмитнювати авто з пільговим половинним акцизом. Для нашого прикладу він становить 320 євро.

Чому зниження акцизу не вирішує проблему

Існує декілька причин, через які власників “євроблях” новий закон не влаштовує.

Мітинг "євробляхерів" під Верховною Радою. Фото: УНІАН

Перше - ціна розмитнення справді значно знизилася, але залишилася достатньо високою. За розмитнення машини з умовною вартістю 2500 євро доведеться сплатити приблизно 1500-2500 євро. Активісти об’єднання “АвтоЄвроСила” вимагали скасувати прив’язку до віку автомобілю у формулі розрахунку, та депутати на це не погодилися.

Друге - більшість машин на єврореєстрації записана на іноземних власників: фізичних чи юридичних осіб. Значна частина “євробляхерів” купувала машини через посередників. Автівка реєструється на іноземця чи закордонну фірму, посередники знаходять кур’єра-іноземця, який завозить і передає автомобіль українцю. Разом з машиною українець часто отримував так зване “мальоване” доручення - підробний документ, який надає право користування транспортним засобом. Українські праоохоронці перевірити справжність цього документу фактично не могли.

Для того, щоб розмитнити таку машину, українському водієві потрібно зняти її з іноземної реєстрації. Щоб це зробити - необхідно виїхати на авто в країну, де воно зареєстроване. Але з “липовими” документами далі українського кордону “євробляхер” не заїде.

Крім того, щоб зняти машину з реєстрації, потрібно отримати весь пакет документів у її реального власника і переоформити автівку на себе. Значна частина “євробляхерів” не знає, на кого в реальності зареєстровані їхні автівки.

Автомобілі на "євробляхах" біля Верховної Ради. Фото: УНІАН

Третє - час. Рада надала 90 днів на пільговий коефіцієнт для акцизу на розмитнення. За підрахунками Державної фіскальної, тільки у 2017 році в Україну завезли понад 958 тисяч автомобілів на іноземній реєстрації, з них більше 250 тисяч порушили терміни виїзду.

З розмитненням такої кількості автівок банально можуть не впоратися митниці та спровокувати значні черги. Хоча голова комітету податкової і митної політики Ніна Южаніна запевнила, що митники будуть готові.

Четверте - штрафи. Разом з законопроектом про зниження акцизів Рада проголосувала законопроект, який фактично унеможливлює використання авто на єврореєстрації.

Відтепер громадяни інших країн зможуть ввозити на територію України лише одну автівку. За другу і більше передбачений гарантований внесок - зобов’язання сплатити повну вартість митних платежів, якщо авто не вивезуть своєчасно.

Так само гарантований внесок передбачений для громадян України, на яких виписані робочі доручення від іноземних компаній. Ліміт перебування в країні - 10 днів.

За передачу автомобіля особі, яка не ввозила його на територію України або використання машини для підприємництва передбачений штраф у 34 тисячі гривень.

Змінюється система штрафів за прострочення строків транзиту: 1 день - 170 гривень, до 10 днів - 3400 гривень, більше 30 діб - 170 тисяч гривень або ж конфіскація машини.

Замість епілогу

З одного боку цей закон значно знижує вартість розмитнення автомобілів. Це означає, що вони стануть дешевші, а відтак - доступніші. Відкриється ринок дешевих вживаних авто. Невелику малолітражку віком 5-6 років можна буде завезти в Україну за 5000 тисяч євро разом з розмитненням.

Покинуті "євробляхи", які не доїхали в Україну в селі неподалік польсько-українського кордону. Фото з ФБ: Tomasz Baart

З іншого боку - закон створює значні проблеми для “євробляхерів”, які завезли свої машини раніше. Щоб розмитнити свої автівки, їм доведеться викласти суму майже еквівалентну вартості їхніх машин. Далеко не факт, що більшість власників єврономерів зможе знайти реальних власників, щоб отримати необхідний пакет документів для розмитнення.

Якщо обидва закони підпише президент - нові штрафи почнуть діяти за 90 днів. За цей час власникам “блях” доведеться вирішити цілий клубок проблем або ж серйозно розщедритися на штрафи та мита. В крайньому випадку - вони завжди можуть покинути свою автівку на межі кордонів чи спалити її, як це зробив Олег Ярошевич.

 Підписуйтесь на новий телеграм-канал редакції тут: https://t.me/theinsider_ua

Розділи :
Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

КОМЕНТАРІ

13.11.2018, 13:47
Додати

ГОЛОВНА ШПАЛЬТА

    • 14 листопада 2018

    Аптечка, ціною в життя

    "Нічого не може бути ціннішого за людське життя, аптечка за 90 доларів дешевша, ніж виплати по смерті"

     
    • 13 листопада 2018

    Росія тут, Росія там: провал розвідки, збої GPS під час навчань НАТО та нові санкції

    Фінляндія, США, Австрія... У світі залишається все менше країн, які можуть ставитися до Росії з любов'ю

     
    • 13 листопада 2018

    Справа Крисіна: суд таки розгляне обвинувачення по викраденню людини

    Зараз злочин, який був вчинений майже 5 років тому, розглядається в суді з самого початку – з підготовчого засідання

     
    • 13 листопада 2018

    В офіс активістів "Хто замовив Катю Гандзюк?" приїхала поліція

    У сквот "Речовий доказ" ініціативи "Хто замовив Катю Гандзюк?" приїхала поліція, активісти пов’язують це з затриманням Ігоря Павловського.

     
Система Orphus