Рух "Чесно" знайшов чергове підтвердження співпраці партії Ляшка з Ахметовим

24 травня 201821:59

Радикальна партія Олега Ляшка заплатила за рекламу в медіа олігарха Ріната Ахметова набагато менше, ніж мала б.

Про це повідомляє рух "Чесно", підрахувавши офіційні витрати партії.

За даними активістів, за останні два роки РПЛ витратила на рекламу 60 млн 168 тис. грн, з яких 55 млн 188 тис профінансувала держава.

Згідно з копією угоди, яку активісти отримали в НАЗК, у переліку основних отримувачів коштів не вказані телеканал Ахметова "Україна", та його ж газета "Сегодня", водночас за два роки ТОВ "Медіапартнерство", яке і забезпечує рекламу у медіахолдингу Ахметова, отримало від партії Ляшка лише 200 тис. гривень за інформаційні послуги в газеті "Сегодня".

 

"Реклама радикалів розміщується із маркуванням "Реклама", "Точка зрения", "Горячая линия", "Пресс-центр", "Анонс", "Актуально", "Новости регионов", "Официально" та інші. До речі, це є порушенням закону України "Про рекламу", згідно з яким є лише два визначених маркування для подібних статей: "Реклама" та "На правах реклами". По суті йдеться про так звану "джинсу" (немарковані рекламні матеріали). За ч. 4 ст. 27 закону "Про рекламу", Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів може накласти штраф у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдження реклами. Але на практиці ці положення важко реалізувати, бо Держспоживінспекція не має експертизи визначати, чи є такий матеріал справді рекламним", - розповіли у "Чесно".

 


Активісти зазначають, що за два роки Ляшку присвячено щонайменше 87 матеріалів (72 – у 2017 році). Найдешевший офіційний варіант розміщення матеріалу в газеті "Сегодня", відповідно до наданих розцінок, складає 14 тисяч 675 гривень. Це ¼ шпальти. Насправді, як пищуть активісти, новини про Ляшка займали більше чверті шпальти.

 

"Та навіть у випадку мінімальної площі, вартість рекламної кампанії лише за 2017 рік мала б скласти 1 мільйон 56 тисяч гривень. Ймовірно, "Радикальна партія" платила за публікації готівкою (редакція надає 30% знижку на київський випуск газети у випадку розрахунку готівкою) або послугами. Не варто забувати і про веб-сайт segodnya.ua, котрий має одне з найбільших охоплень серед усіх новинних сайтів України", - додали у "Чесно".

 


Також там зазначили, що на каналі "Україна" Ляшко є частим гостем у студії, з яким обговорюють усі політичні та економічні теми. Він присутній ледь не в кожному репортажі з парламенту, а деякі його коментарі можна розцінити як просування інтересів бізнесу Ріната Ахметова. Часто ці коментарі головний "радикал" дає безпосередньо з заводів Ахметова.

Активісти вважають, що РПЛ розраховувалася за цю рекламу підтримкою законопроектів, вигідних Ахметову та його партнерам по бізнесу, навіть, голосуючи за деякі рішення синхронно з "Опозиційним блоком".

Для порівняння вони взяли законопроекти, запропоновані депутатами РПЛ: №2216а про діяльність технологічних парків, №6382 і №3868 про зменшення дефіциту брухту чорних металів, №6475 про розвиток суднобудівної промисловості і №7206 "Купуй українське, плати українцям".

Основними вигодоотримувачами закону є внутрішні виробники металу, що використовують брухт як сировину. Серед українських виробників металу – "Арселор Міттал Кривий Ріг", "Метінвест" (СКМ), "Інтерпайп". Саме ці три компанії беруть активну участь у тендерах "Укрзалізниці" на продаж брухту. Власником однієї з вищевказаних компаній є Ахметов.

Створення особливих пільг для суднобудівельників передбачає збільшення вдвічі максимального строку переробки товарів, що ввозяться на підставі зовнішньоекономічних договорів, до 730 днів. Тоді як для всіх інших галузей такий строк – до 365 днів.

Вигоду від цього може отримати Вадим Новинський, корпорація "Смарт-холдинг" якого володіє Чорноморським і Херсонським суднобудівними заводами, а також власники заводу "Кузня на Рибальському" Петро Порошенко та Ігор Кононенко.

Новинський з Ахметовим з 2007 року мають спільний бізнес, коли "Смарт-холдинг" Новинського увійшов до складу "Метінвесту" Ахметова. Також вони співпрацюють в аграрному бізнесі, спільно володіючи компанією HarvEast.

Законопроект №7206 "Купуй українське, плати українцям" створює можливість продавати державі товари та послуги з націнкою до 40%. Його вже критикували українські і європейські експерти.

ЗМІ вважають, що Ахметов є "безумовним бенефіціаром" цього законопроекту, адже його фірма "Метінвест-СМЦ" вже довгі роки є монопольним постачальником "Укрзалізниці". У 2017 році вона отримала замовлення залізничників лише на поставку рейок на 849 мільйонів гривень, у 2016 році на 1398 мільйонів гривень. При цьому компанія Ахметова розігрувала тендери з представництвом естонської компанії "Skinest Rail". А значить, у "Метінвесту" буде формальний привід піднімати свою ціну на відсоток, який дозволить "Купуй українське".

Хочете швидко дізнаватися про важливе? Підписуйтеся на наш  Телеграм 

 

Розділи :
Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

КОМЕНТАРІ

17.11.2018, 01:49
Додати

ГОЛОВНА ШПАЛЬТА

    • 31 березня 2020

    Land Rover, Lexus та елітні годинники: що задекларував новий глава МОЗ

    За минулий рік Степанов заробив 87 807 грн як очільник Одеської ОДА і отримав проценти в Ощадбанку на суму 2,83 млн грн

     
    • 31 березня 2020

    Авто за мільйон гривень та готівка: що задекларував новий заступник Венедіктової

     
    • 30 березня 2020

    Рада підтримала “антиколомойський” законопроект

     
    • 30 березня 2020

    Рада з другої спроби обрала очільників МОЗ та Мінстерства фінансів

    Верховна Рада України у понеділок, 30 березня, з другої спроби проголосувала за призначення очільників МОЗ та Мінстерства фінансів

     
Система Orphus