GreenVelo: тест-драйв польського веломаршруту

Чому і як розвивають велотуризм, і в чому його привабливість для України
9 жовтня 201518:45

Подорожуючи на велосипеді, можна детальніше розгледіти те, що непомітно з вікна автобуса чи машини, де завгодно і в будь-який момент зупинитися для фото чи пікніка, заїхати в непрохідні для машини місця, і все це - в активному темпі, з користю для душі й тіла. Особливо приєино їхати з відчуттям, що ти не зайвий на дорозі та передчуттям нових вражень. INSIDER протестував туристичний вело-маршрут в Східній Польщі – GreenVelo, що може стати прикладом і натхненням для розвитку якісної велотуристичної інфраструктури в Україні.

Загальна протяжність маршруту - майже 2000 кілометрів. Він пролягає переважно у Східній Польщі та проходить через 5 воєводств (регіонів), охоплюючи понад 400 цікавих місць: парків, замків, історичних пам’яток тощо. Невипадково самі поляки позиціонують маршрут, як ланцюг атракцій, маршрутів, викликів і пригод.

                                   

Наша подорож тривала чотири дні. Розпочалась в стародавньому Замості, пролягла через невеликі містечка й села від Клеменсова до Краснистава. 

 

                                                          Місце Сили в лісах Біловезької Пущі

Наступного дня ми їхали через березові та соснові ліси, завітали на кінну базу в Янові Підляському, де вирощують найвідоміших у світі арабських скакунів.

                           стоянка на Святій Горі в Грабарці – місце паломництва віруючих з усієї Європи

Третій день був найактивнішим, 70 км велосипедом, завдяки якому ми побували на Святій Горі Грабарці та в Біловезькій пущі (з екскурсією по заповіднику, драйвовою поїздкою лісом та відвідуванням Місця Сили). Фінальним пунктом було місто Білосток, з величним палацом і вражаючими площами.

                                         для маршрутiв GreenVelo спеціально розроблені карти

Що означає їхати по маршруту GreenVelo для туриста? Це перевірені шляхи, що проходять по малозавантажених дорогах чи спеціально відведених доріжках, переважно, по мальовничій природі, через ліси, парки чи невеличкі населені пункти. Слідуючи за маршрутом, точно знаєш, що він перевірений і придатний для проїзду велосипедом, уздовж всього шляху є чітка навігація, заблукати складно, є облаштовані місця для перепочинку та кемпінгу.

                                                     Логотип GreenVelo дуже впізнаваний

Карта GreenVelo підказує, де знаходяться найцікавіші туристичні атракції. На шляху можна зупинитися як з наметом, так і в недорогих садибах або готелях. Самі ж дороги вражають ідеальною якостю, що дозволяє пересуватися швидко та комфортно, в тщму числі, з дітьми. 

                                        шляхи  GreenVelo безпечні для подорожей з дітьми

Регіон для прокладання GreenVelo було обрано не випадково: адже тут немає великого виробництва, він є менш економічно розвиненим, ніж західні. Оскільки в Європі спостерігається тренд активного відпочинку та підтримка здорового, екологічного способу життя, було прийнято рішення піднімати регіон за рахунок туризму, велотуризму зокрема. Польща розраховує як на внутрішніх, так і на зовнішніх туристів. Особливо очікують німців, що купують найбільше велосипедів серед країн Європи. А також, що не дивно, українців, що вже зараз знаходяться на другому місці серед відвідувачів Польщі. 

 

             якісна навігація підкреслює, що велосипедисти – рівноправні учасники дорожнього руху

Яким чином велотуризм сприяє розвитку місцевої економіки? Велосипедисти більш схильні зупинятися у невеличких містечках, користуватися послугами місцевих мешканців, купувати локальну продукцію. Польща має великі сподівання підняти таким чином зелений та аграрний туризм, а велосипедисти, як активні та здорові люди - найкраща цільова аудиторія для цього.

                                         поєднання з агротуризмом є важливою складовою проекту

Greenvelo - це приклад активної співпраці влади, бізнесу та місцевих громад. Місцеві влади п’яти воєводств працюють над адаптацією існуючої та створенням нової інфраструктури для комфортного і безпечного руху велосипедистів. Вже зараз маршрут придатний для руху, але попереду ще багато роботи: перебудувати розв’язки, побудувати нові дороги, мости, переобладнати світлофори. Часом до цього підходять дуже креативно, наприклад, використовують під велодоріжки недіючі залізничні колії. Завершити це планують до 2020 року.

на деяких ділянках маршруту ведуться роботи, інфраструктура створюється спеціально для велосипедистів


Регіональні та національні веломаршрути - ще не усвідомлена можливість для України розвинути туристичний потенціал, пожвавити місцеву інфраструктуру та економіку. Такі маршрути мають шанс користуватися попитом як для внутрішніх, так і зовнішніх туристів. Однак успіх залежатиме від багатьох акторів, і не в останню чергу - влади на місцях, адже велотуризм  в Україні сьогодні розвивають ентузіасти з громадського сектору та малого бізнесу, а їх сил недостатньо для того, щоб побудувати якісні дороги, нові велошляхи чи мости.

 

Можливо, Польський маршрут GreenVelo надихне і стане прикладом для створення в Україні частини європейського маршруту Eurovelo-4, “Вишиваного шляху” та інших регіональних ініціатив. Що стосується реклами маршрутів, то цим займаються туристичні агенції, які виграли відповідний тендер. Вони проводять широкі промо-кампанії та організовують ознайомчі тури, аби зробити маршрут більш відомим за межами Польщі. Серед поляків існує чітке розуміння, що велотуризм корисний не лише для здоров’я людей, це інвестиція в соціально-економічний розвиток регіону. Ресторатори, готельєри, музеї та національні парки - всі раді велотуристам і створюють для цього як найкращі умови. Така синергія різних груп - запорука успіху GreenVelo.

Всі фото автора

Розділи :
Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

КОМЕНТАРІ

13.11.2018, 19:39
Додати

ГОЛОВНА ШПАЛЬТА

    • 22 серпня 2019

    Обвинуваченого у вбивстві журналіста Сергієнка випустили із СІЗО

    Вадима Мельника обвинувачують в організації викрадення та вбивства журналіста Василя Сергієнка

     
    • 21 серпня 2019

    Огляд рішень Уряду: звіт Гройсмана, саботували трансформацію національних лікарень та виділили гроші постраждалим в АТО

    У Кабміні заслухали звіт Гройсмана, проте не трансформували найбільші лікарні 

     
    • 21 серпня 2019

    Справа фермера Бутрименка: фінансування тероризму vs теракт

     
    • 20 серпня 2019

    Черняхівський з небуття. Хто озвучує меседжі Портнова на квазі-мітингах у Києві

    Дивні акції, суголосні з заявами Портнова та Богдана, охороняють тітушки

     
Система Orphus