10 міфів, що заважають українцям сідати на велосипед

Велосипед у місті - весела забавка чи транспортний засіб?
Igor Solodkov
3 серпня 201517:00

Дитяча забавка, несприятливий клімат чи ландшафт, погані дороги, страх виїжджати на дороги - 10 міфів, що живуть у головах українців і заважають сповна відчути переваги зручного, економного та чистого транспорту. INSIDER спробує їх розвінчати - сподіваємося, після цього ви наважитесь придбати велосипед.

1) Велосипед – це несерйозно

“У дитинстві всі ми катались на велосипеді. Зараз це іграшка для відпочинку та спорту. Або ж людина просто не може дозволити собі машину”.

Краса велосипеда в тому, що на ньому можуть їздити люди практично будь-якого віку, статі та соціального статусу. У дитинстві велосипед може бути веселою забавкою, у дорослому віці - транспортним засобом.

Радник львівського мера з питань розвитку велоінфраструктури Олег Шмід. фото Ореста Олеськіва

У сучасному світі також не витримує критики стереотип про те, буцімто велосипед - це транспорт для бідних. У розвинених європейських країнах на велосипедах не соромляться їздити мер Лондона, прем’єр-міністр Голландії, королівська родина Данії, парламентарі та багато інших високопоставлених осіб. Там давно зрозуміли, що велосипед - це здоровий та екологічний, раціональний і зручний вид транспорту.

2) Влітку спекотно, взимку холодно

“ Поки доїду влітку до роботи, з мене зійде 5 потів, а там немає душу; взимку холодно - велосипед не може бути повноцінним транспортом"

Багато хто вагається їздити велосипедом улітку, боячись спітніти. Однак поїздка велосипедом у середньому темпі на незначні відстані (до 15 км) завдає не більше дискомфорту, ніж проїзд у маршрутці. Базову гігієну на робочому місці можна зберігати навіть за відсутності душу, як варіант - перевдягатися в офісі.

 

Ось що на це каже велосипедистка з Києва Ганна Ковальова: “Эта волнующая тема – буду ли я потеть, едучи на велосипеде, ведь летом так жарко? Если вы не потеете, значит, вы уже умерли и можете не читать эту статью. Летним утром температура не так высока, как днем или вечером, поэтому достаточно ехать в спокойном темпе или выехать на 10 минут раньше – и вы приедете на работу свежим и в приподнятом настроении”.

 фото Олесі Сторожук

Що стосується зими, то, по-перше, у більшості міст України можна комфортно пересуватися на велосипеді протягом 10 місяців на рік. По-друге, ніхто не змушує вас їздити в період 20-градусного морозу (екстримально холодні дні в нашій країні бувають нечасто і тривають недовго) - у таку пору краще залишити велосипед удома. Коментує постійна користувачка велосипеда Ірина Ярошенко: “Їжджу взимку на велосипеді в суху погоду. У будні – після роботи у справах, у магазин, на зустрічі. На вихідних – на покатушки. Звісно, в ожеледицю не їжджу. Взимку на велосипеді добре – тепліше, ніж пішки ходити, і значно зручніше, ніж їздити у громадському транспорті. У години пік об’їжджаю автомобілі і швидко дістаюсь до місця призначення. Головне – правильно одягтися ”.

3) Для їзди на велосипеді треба спеціальний одяг

“А мені в офіс, і я не хочу виглядати як спортсмен/-ка.”

І не треба. Велосипед покликаний спрощувати, а не ускладнювати життя. Для звичайних поїздок по місту не обов'язково екіпіруватися як учасник Тур де Франсу. Вдягайте, що вам подобається, і крутіть педалі - на роботу, навчання, у магазин, на побачення. Згодом кожен розуміє, у чому йому/їй особисто зручніше та комфортніше їздити, і одяг узагалі перестає бути питанням.

фото Ігоря Солодкова

4) Їздити на велосипеді – небезпечно

“На велосипедистів на дорогах ніхто не зважає - страшно.”

Було б несерйозно стверджувати, що їзда на велосипеді в українських містах не несе жодних загроз. Ризик потрапити в ДТП існує, однак цей ризик утричі менший, ніж для пішоходів, і в п’ять разів менший, ніж для водіїв і пасажирів автомобіля (якщо порівняти цифри ДТП за участю різних учасників дорожнього руху).

 фото Олесі Сторожук

В аварію можна потрапити не лише на велосипеді, а й сидячи в автомобілі чи переходячи дорогу. До того ж, не потрібно демонізувати водіїв авто, неадекватна поведінка серед них - радше винятки, ніж правило.

 Фото Олесі Сторожук  

Головне на дорозі - бути помітними, передбачуваними та дотримуватися правил дорожнього руху. Якщо ви досі боїтеся сісти на велосипед у місті, можна сходити на безкоштовні заняття з безпеки руху, які є в різних містах України (у Києві – щонедільні безкоштовні велонавчання Асоціації велосипедистів Києва, періодично відбуваються у Львові, а незабаром велошколу планують запустити активісти в Миколаєві). Досвідчені велосипедисти розкажуть і покажуть, як максимально безпечно та комфортно їздити велосипедом у реаліях українських доріг.

 фото Kyiv_YevgeniySardak

Починайте їздити з друзями - це додасть упевненості. Двох-трьох велосипедистів складно не помітити, автомобілісти зазвичай уповільнюються та дотримуються більшої дистанції.

5) Без велодоріжок пересуватися на велосипеді неможливо

“Я не проти їздити велосипедом. Але ж у нас немає велодоріжок! От у Європі…”

Відокремлені велосипедні доріжки, чітка розмітка, занижені бордюри та спеціальні світлофори, безперечно, полегшують пересування по місту на велосипеді. Але це не єдина умова, щоб почати їздити. Будівництво комплексної велосипедної інфраструктури в містах України триватиме не один рік (і тоді велорух стане справді масовим явищем), однак користуватися велосипедом у місті можна вже сьогодні.

   фото Олесі Сторожук  

Зрештою, що більше людей сяде на велосипеди вже зараз, то сильнішим буде голос велоспільноти й ефективнішим тиск на чиновників, які ухвалюють рішення про створення велоінфраструктури. А в постійному очікуванні можна пропустити роки задоволень від їзди. Львів, Вінниця, Чернігів, Івано-Франківськ та інші обласні центри вже демонструють, що велосипед - це зручний і раціональний вибір транспорту.

6) Наші дороги не пристосовані для велосипедів

“По цих вибоїнах машиною їздити не можна, не те що велосипедом. А ще праві смуги майже завжди запарковані.”

Ями - є, авто в правій смузі - є. Але з усім цим не меншою мірою стикаються й інші учасники дорожнього руху. Ми ж не припиняємо їздити через це машиною, у громадському транспорті чи ходити пішки? Дороги в Україні не ідеальні, однак їх стан не такий критичний (особливо у великих містах), щоб бути перепоною для користування велосипедом.

     фото Олесі Сторожук

Тим паче, наші дороги ніколи не будуть у хорошому стані за сьогоднішньої кількості машин. Що більше людей пересяде з автомобілів на велосипеди та громадський транспорт, то меншим буде навантаження на дороги, відповідно - вони довше зберігатимуться в гарному стані.

7) Велосипед не підходить для дальніх поїздок

“ Київ - мегаполіс, наші відстані не розраховані для велосипедів ”

Це питання в основному стосується Києва, жителям більшості міст України навряд доводиться діставатися до роботи більше ніж 10-15 км, що вважається комфортною відстанню для їзди велосипедом.

Отже, Київ - мегаполіс. А тепер уявіть на хвилиночку: Нью-Йорк, Берлін і Париж - теж мегаполіси. Що не заважає цим містам бути велосипедними.

 фото Ореста Олеськіва

Спробуйте спочатку їздити на невеликі відстані - у межах свого району або в центрі міста, якщо вам треба здійснювати кілька переміщень протягом дня. Замініть хоча б частину своїх поїздок на велосипед. Або комбінуйте використання велосипеда та громадського транспорту (наприклад, у Києві можна без перешкод користуватися міською електричкою, також є кілька безкоштовних перехоплюючих велопаркінгів: біля м.Виставковий центр, на Оболоні, у Парку Дружби народів, велохаб на Палаці Спорту). Згодом ви переглянете свою думку про великі відстані.

8) У моєму місті багато пагорбів

“ Київ - не Амстердам. Тут не можна їздити на велосипеді через складний рельєф ”

Деякі міста України справді мають пагорби. Далеко не ходячи - таким є столиця. Але помітний ухил мають лише приблизно 10-15% вулиць Києва. Більша частина правобережжя - Оболонь, Поділ, Виноградар, Святошин, Борщагівка, значною мірою Голосієво та Солом’янка - рівнинні або мають незатяжні підйоми. Не кажучи про лівий берег, що є цілим містом у місті, абсолютно рівнинним.

   фото Олесі Сторожук

Що ж робити з пагорбами? Практично завжди можна скористатися альтернативними маршрутами. Наприклад, замість Андріївського узвозу - піднятися на фунікулері, замість бульвару Шевченка - об’їхати по Жилянській і Шота Руставелі, замість Смирнова-Ласточкіна (Вознесенський узвіз) - вулиці Глибочицька та Артема.

   фото Олесі Сторожук

Яскравим прикладом того, що ані пагорби, ані жарке літо чи холодна зима не заважають розвитку велосипедного руху, є канадське місто Монреаль, що за ландшафтом та кліматом схоже на Київ. Від 1960-х жителі міста почали організовувати кампанії з вимогами створити велосипедну інфраструктуру, а всередині 1980-х скепсис місцевої влади змінився першими кілометрами велодоріжок. Сьогодні Монреаль є взірцевим велосипедним містом у Північній Америці та входить до двадцятки найкращих міст із розвитку умов для велосипедистів за впливовим рейтингом Copenhagenize Index 2015.

    фото Олесі Сторожук

Пагорби здаються нездоланними спочатку, а з розвитком витривалості до них можна звикнути. Зрештою, якщо якийсь пагорб залишається непідйомним, завжди можна спішитися і провести велосипед. Це вкраде у вас не більше ніж 5 хвилин, які компенсуються на зворотному шляху, адже в "гори" завжди є два боки, і за підйомом слідує спуск!

9) Велосипед можуть вкрасти

“ Уже у трьох моїх знайомих вкрали велосипед, я не хочу бути наступним ”

Ваш велосипед справді можуть вкрасти, це правда. Точно так само, як можуть вкрасти машину чи мобільний телефон. У 80% випадків велосипед крадуть із під'їздів та сходових клітин, і лише у 20% випадків - із вулиці, де ви залишаєте його на кілька годин або на день. Тому придбайте хороший металевий замок, і ніколи не лишайте велосипед у парадному, заводьте його додому.

 фото Ірини Бондаренко

Бажано залишати велосипеди в безпечних місцях, краще під власним наглядом або в місцях з охороною/відеспостереженням. Якщо є змога, потрібно придбати надійний велозамок (U-lock, металевий ланцюг тощо) - це не гарантує 100% надійності, але принаймні убезпечить від дрібних злодіїв. У європейських містах більшість людей їздить у повсякденних справах на недорогих міських велосипедах. І, якщо це вас заспокоїть, в Амстердамі крадуть значно більше велосипедів, аніж у Києві, що не заважає місту бути світовою велосипедною столицею.

  фото Олесі Сторожук

10) У мене буде велосипед. Але де його зберігати?

На балконі. У коридорі. У кімнаті на настінних гачках. У гаражі. Існує безліч варіантів зберігання велосипеда вдома - поекспериментуйте і знайдете свій спосіб.

Можливо, вам підійде велосипед, що складається, він займе мінімум місця в будь-якому домі. Головне, щоб було бажання їздити.

  фото Олесі Сторожук

Не зволікайте пересідати на велосипед - переваг від їзди на ньому значно більше, ніж недоліків!

 
Розділи :
Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

КОМЕНТАРІ

  • Отличный материал! Разрешите опубликовать его на сайте www.bfit.com.ua Ответьте на на info@bfit.com.ua

  • Велосипед люблю і іноді катаюсь, але стаття на 70% дурня. Взимку на велосипеді у більшості міст? Та ви що! 1 кілометра не проїдете, щоб не гоцнутись (так я про зимову шину).Зранку не жарко і можна спокійно 15 кілометрів, а потім працювати весь день в офісі? Спортсмену може й так, звичайній людині аж ніяк. І що це за дурня, можна перевдягнутись і ок, а колегам ця вонь за що?? Про рельєф. Поржала над фразою про рівну місцевість таких-то районів і Солом"янського зокрема)) Ну ну, а Протасів яр забули? Підніміться но)) А по Повітрофлотському від Перемоги до Солом"янської площі?)))) А пропозиція замість бульвару Шевченка проїхатись по Жилянській, то мені здається такі пропозиції підходять людям, яким по життю більше ні чим зайнятись, крім 3 годинних поїздок на роботу і додому)) А оці дивні статистики про крадіжки! Та їх крадуть з замками чи без, лиши на 15 хвилин, поки зайдеш в магазин))) Продовжувати можу, але не буду. І так надто довгий коментар))

  • 4 і 9 не міф ще можна додати що навіть при наявності велодоріжки по ній все рівно ходять висококультурні люди і приходиться їх обїзжати...

13.11.2018, 13:56
Додати

ГОЛОВНА ШПАЛЬТА

    • 31 березня 2020

    Land Rover, Lexus та елітні годинники: що задекларував новий глава МОЗ

    За минулий рік Степанов заробив 87 807 грн як очільник Одеської ОДА і отримав проценти в Ощадбанку на суму 2,83 млн грн

     
    • 31 березня 2020

    Авто за мільйон гривень та готівка: що задекларував новий заступник Венедіктової

     
    • 30 березня 2020

    Рада підтримала “антиколомойський” законопроект

     
    • 30 березня 2020

    Рада з другої спроби обрала очільників МОЗ та Мінстерства фінансів

    Верховна Рада України у понеділок, 30 березня, з другої спроби проголосувала за призначення очільників МОЗ та Мінстерства фінансів

     
Система Orphus