Українські бренди. Історії успіху від шоумена і програміста

INSIDER продовжує знайомити своїх читачів з молодими українськими брендами одягу
1 жовтня 201309:49

INSIDER продовжує знайомити своїх читачів з молодими українськими брендами одягу. Цього разу ми розкажемо про дві київські марки - "O'sheep" і "Red Beard".

"O'sheep". Одяг для сміливих

"Усе почалося з помаранчевих штанів. Ми їх довго шукали. Настільки довго, що плюнули і вирішили пошити. Тепер йдеш по Одесі і всі питають, де ти взяв такі штани", - каже засновник молодіжного бренду вуличної одягу "O'sheep" Андрій Матящук.

Андрій Матящук

Кремезний хлопець у яскраво синій кенгурушці, помаранчевих штанах і бейсболці з написом "Oh, shit! O'sheep!" активно жестикулює, заманюючи потенційних клієнтів до свого стенду на фестивалі "Don’t take fake".

"Я зараз вам покажу, як треба працювати. Так на Хмельницькому базарі роблять, я бачив", - жартує Андрій, монотонно затягуючи: "Підходимо, не соромимось, дивіться, яка шикарна футболка – саме на вас!"

Хлопець демонструє веселій парочці майку з принтом відомого інтернет-жарту – фотографії на фоні килима. Молоді люди заливаються сміхом, потім переключаються на яскраві в’язані шапки у вигляді персонажів "Сімпсонів" і "Футурами", міряють їх, фотографуються і тут же викладають у Instagram.

 

Подібне шоу повторюється кілька разів протягом години. Андрій – професійний креативник. Разом з друзями він займається організацією розважальних заходів, тімбілдінгів, розробкою і втіленням ідей. Бренд одягу "O'sheep" з’явився два роки тому як логічне продовження діяльності шоуменів.

"Спочатку всі ідеї розроблялися для заходів, потім захотілося матеріалізувати наші креативні думки. Наприклад, колекція футболок з божевільними принтами виникла після весілля. Ми просто працюємо у розважальній сфері і вирішили фіксувати певні моменти", - каже Андрій.

Крім різноманітних футболок, в асортименті "O'sheep" – яскраві шорти, штани, бейсболки, шапки. Усі вироби супроводжуються жартівливими написами або салоганами на кшталт  "все своє ношу з собою", "нічого приховувати", або "найцінніше".

 

"Ми робимо одяг для позитивних людей. У слова "Sheep" є кілька значень, одне з яких – сором’язливий. Так от, своїм брендом ми це спростовуємо: сором’язливі люди носять яскравий одяг. Крім того, у нас нема розподілу на чоловічий і жіночий одяг, він весь – унісекс, унікальний гендерний баланс. Взагалі ми хочемо, щоб нашими вулицями ходили такі яскраві люди, тоді світ був би кращим", - вважає Андрій.

Дизайн своїх виробів команда "O'sheep" розробляє самостійно, шиють усе в Україні. Продають одяг через власний сайт і соцмережі.

 

"Обсяги зараз невеликі – по 20 одиниць. Ми працюємо на формування клубу прихильників. Все робимо самі. Аркуш, ручка, фантазія. Раніше ми співпрацювали з фабрикою "Український трикотаж", але зараз не встигаємо розмістити таку кількість замовлень, щоб це було нам вигідно. Тому рухаємося капсульними колекціями, невеликими тиражами, більше "на любителя", для участі у виставках, для популяризації бренду", - каже Андрій.

Цієї осені хлопці з "O'sheep" представили нову лінію спортивного одягу "Contrast", але поки їхня діяльність більше нагадує концепцію "для себе, для друзів", ніж більш-менш виразну бізнес-модель.

"Ми цим не заробляємо. Це хобі. Якщо колись цим можна було заробляти, ми були б не проти. Я просто думаю, що треба йти і втілювати якусь ідею, якщо ти цього хочеш. Адже бренди не просто пропонують одяг, вони несуть якусь культуру, погляд на світ, якусь внутрішню конституцію. Мені здається, це головне. Якщо вам є, що сказати світу, чому б не робити це за допомогою одягу?", - нарешті говорить серйозно Андрій.    

"Red Beard". Одяг для творчих

"Українські бренди можуть легко конкурувати зі світовими розкрученими марками за якістю. Але українцям ще важко розповідати про себе", - стверджує молодий дизайнер Андрій Жулідін.

Два роки тому він зареєстрував власний бренд чоловічого одягу "Red Beard". Програміст за професією Андрій швидко зрозумів, що хоче займатися творчістю, а не нудним написанням скриптів. Ще в інституті почав захоплюватися графічним дизайном.   

 

Зараз Андрій працює в рекламному агентстві, розробляючи фірмові логотипи, а паралельно займається дизайном одягу.

"Почав два роки тому банально, з футболок. Потім зрозумів, що цього мені замало і почав переходити на більш складні речі. І якось пішло-поїхало. Любов до речей у мене була завжди, я хотів робити щось своє. Зараз би напевно з футболок не починав, бо люди ними перенаситилися. Пошити майку досить легко, а куртку, де є багато деталей, фурнітури – це вже інший рівень", - каже він.

Завдяки тому, що "Red Beard" потрапив на полиці концепт-стору "Oldboysclub", його швидко помітили у київській тусовці, і Андрій почав створювати колекцію за колекцією.  

 

Усі вироби хлопець відшиває на київському виробництві, де знімає невеликий цех і залучає місцевих закрійників і швачок. Трикотаж Андрій замовляє в Туреччині, італійські тканини бере на київських стоках, щось завозить з Китаю. 

Андрій скаржиться на некваліфікованість працівників київських фабрик, через що йому довелося змінити вже два виробництва.

"Багато чого доводиться перешивати. Скажімо, сьогодні я привіз семпли, які ще не допрацьовані, кінцевий варіант буде інший – кишені, фурнітура. В Україні важко щось виробляти – проблеми виникають, починаючи з пошуку матеріалів, закінчуючи самим виробництвом. Над людьми доводиться сидіти, перевіряти кожен шов. Крім того, порушуються терміни. Спочатку я цього відверто не розумів і потрапляв у халепи", - каже він.

 

За два роки роботи над брендом Андрій зміг вийти на самоокуповність, але у нього все ще не виходить відмовитися від основної роботи.

"Я з самого початку вкладав власні гроші, епізодично вкладаю і досі. В "нуль" я вийшов точно, але ще є, куди рости, просто треба більше приділяти цьому часу. Я хочу вийти на той рівень прибутків, який би дозволив мені сконцентруватися повністю на бренді", - каже він.

У планах Андрія – знайти помічника, який би взяв на себе менеджерські функції, а також займатися розкруткою свого бренду, в тому числі і за кордоном. На цьому шляху намітилися перші успіхи - одяг "Red Beard" вже продають не лише у кількох київських та одеських магазинах, але й в Росії та Білорусі, деякі речі відправляються замовникам в Італію, Іспанію, Францію.

"Багато хто не знає про локальні бренди і користується мас-маркетом, отримуючи там не дуже якісну річ, зшиту в Китаї. Хоча у нас за ті ж гроші можна купити локальний і більш якісний продукт. З іншого боку, є люди, які полюють на локальні бренди, адже вже можливо повністю одягатися у все місцеве. В Україні виробляється все, від сучасного взуття до курток", - переконує Андрій.

Розділи :
Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

КОМЕНТАРІ

14.11.2018, 09:59
Додати

ГОЛОВНА ШПАЛЬТА

    • 12 червня 2019

    КСУ вирішує чи є указ про розпуск Ради конституційним. Можливі наслідки

    Як проходило слухання щодо указу президента та коли очікувати рішення

     
    • 9 червня 2019

    Абітурієнтам з ОРДЛО і Криму: як вступити в український університет без паспорта і ЗНО (Інструкція)

    В МОН наголошують: імена всіх абітурієнтів, які користуються центрами, зашифровані. Це потрібно для їх безпеки та безпеки їх батьків.

     
    • 7 червня 2019

    Тижневий огляд Ради: закон про імпічмент, непідтверджені відставки, виборчий кодекс

    Громадянство іноземним добровольцям та покарання за незаконне носіння держнагород

     
    • 6 червня 2019

    П’ятьом учасникам нападу на Катерину Гандзюк винесли вироки

    Всі 5 засуджених пішли на угоду зі слідством

     
Система Orphus