Прийнято думати, що літо для серіаломанів – сезон якщо не мертвий, то принаймні куди менш насичений та інтенсивний, ніж весна чи осінь. Ми беремося ствердити протилежне: можливо, беззаперечних міжнародних хітів у ці три місяці виходить і менше, але критична кількість хороших серіалів точно є. До того ж, у достоту широкому діапазоні: від трилерів і драм до комедій і байопіків. І традиційно – говоримо саме про перші сезони, нові історії. Видовищного завершення літа!
Зломлений (Broken) початок – 30 травня
![]() |
Міні-серіал від британця МакГоверна, який робив "Засуджених" - міцну довкола-кримінальну антологію. З неї у новий проект перебрався і Шон Бін: актор грає священика з непростим минулим, який не словом, а ділом береться допомагати своїм "підлеглим": підтримувати, полегшувати тягар "життєвих промахів". Душпастир з суворої півночі Англії думає: якщо "дух Біблії" і її конкретні приписи, ті ж заповіді, починають одне одному протирічити – що обрати? Бо "благими намірами вимощена дорога в пекло", але й байдужість – найтяжчий гріх. Шість серій, добротні (в дусі англійської театральної школи) акторські роботи, холодні пейзажі – у МакГоверна вийшов мікс "Сумніву" Шанлі і гостросоціальних картин Кена Лоуча. Але геть не агітка – радше дуже драматичний роздум про те, що це: "жити і чинити, як людина". І чи є тут місце диву?
Я зараз лусну (I'm Dying Up Here) початок – 4 червня
![]() |
фото The Hollywood Reporter |
Екранізація мемуарів сценариста Вільяма Нодельседера про постання американського стендапу, продюсером виступив Джим Керрі – вже цікаво. Місце дії – Лос-Анджелес, 1973 рік; немолода Голді (Мелісса Лео) є власницею клубу, точніше – "місця-де-розбиваються-серця". Сюди приходять коміки-аматори (серед них і герой Дюка Кларка з "Офісу"), аби засвітитись і пробитися на телебачення, а вже там - гроші і красиве життя. Та поки – бруд і постійна загроза бути освистаним і назавжди вигнаним за "межі цеху". До того ж, градус конкуренції тут ніяк не менший ніж, скажімо, в балетних трупах: та ж кров і хімічно чиста ненависть. Перед нами саме та епоха, в якій визрівала сучасна масова культура як така, з її законами і правилами, – тим цікавіше побачити цю історію зсередини, коли "і сміх, і гріх", і через жарти можна реально померти.
Безстрашна (Fearless) початок – 12 червня
![]() |
фото 0123movies.com |
Ще один міні-серіал - і знову британський: раніше Пітер Тревіс робив "Генріха VIII" і нашумілий "Ома". В фокусі розповіді – принципова захисниця прав людини, яка береться за справу чотирнадцятилітньої давності, коли було вбито школярку. Тепер у героїні виникають все більш нав’язливі сумніви, чи ту людину засудили, і вона вирушає в східну Англію, аби розібратися з усім на місці. А там щодня стає лишень "веселіше й веселіше": допомагати їй ніхто не хоче, поліція взагалі чинить спротив, до того ж, все чіткіше проступає слід спецслужб і химерна політична підкладка давно(?) відшумілих подій. Певно, до статусу британської "Вершини озера" Fearless не дотягнув, але хороший приклад жанру продемонстрував: на виході маємо вивірений і "правильно-атмосферний" кримінальний трилер, що на чуже не претендує – тим і важливий.
Блиск (GLOW) початок – 23 червня
![]() |
фото The Independent |
Головний кандидат на звання найекстравагантнішого серіалу року (щоправда, під кінець літа обіцяють ще Disjointed Лоррі), а заразом і новий нетфліксівський продукт – драмеді про жіночий реслінг від творців "Помаранчевий - хіт сезону". Акторка Рут, яка мріє про великі ролі (Брі Елісон із "Безумців" і "Спільноти"), вічно невдоволений режисер Сем і ціла галерея колоритних жіночих персонажів, які в середині 80-их беруть участь у всенародно улюбленій розвазі. Та поза цим – тихі трагедії людей, які геть не так уявляли собі успішне (професійне) життя. Драматична комедія – жанр страшенно вибагливий, тут легко завалитися в несмак. Але "Блиск" спрацьовує – десь так само, як і недавнє миле і чесне кіно "Він і вона": можна щиро сміятися, хоча й "серйозна" підкладка відчувається. І взагалі – що ми знаємо про реслінг? Отож.
Вілл (Will) початок – 10 липня
![]() |
Скільки є хороших байопіків про "англійське все" - Вільяма Шекспіра? Якщо подумати – жодного. Новий серіал – теж далекий від ідеального, але щось у ньому таки є. Один із продюсерів, Шекхар Капур, який знімав "Єлизавету" і "Золотий вік", взяв потроху з різних джерел: від "Закоханого Шекспіра" - патетичність, від "Аноніма" - акцентування сексуальної розкутості й атмосферу перманентних політичних інтриг. Додав "стильності" і нових інтерпретацій давно відомих подій (штибу "Демонів да Вінчі"), прошив це все надсучасним саундреком (як було у База Лурманна) і взяв на головну роль Лорі-хоч-з-лиця-воду-пий-Девідсона. В якості масовки – єретики, революціонери, розпусники. Вийшло пістряво і часом химерно, але що прикметно – геть не нудно. Нам такий серіал конче потрібен: хоч про Величка, а хоч про Котляревського.
Міднайт, Техас (Midnight, Texas) початок – 24 липня
![]() |
фото Deadline |
Фентезійний серіал, хоча, попри зовнішній антураж, це все ж варто називати фантастикою. В техаському Міднайті по сусідству уживаються маргінали всіх мастей, але є нюанс: одні з них – звичайні люди (що можуть мати специфічні навички і зацікавлення, як-от головний герой у виконанні Франсуа Арно), інші – чи не всі герої довідника з міфології: відьми, перевертні, "людина-птаха", привиди і, звісно ж, вампіри. Живуть вони до якогось моменту мирно, так повелося давно, але зринає "третя сила" – і всім доведеться визначатися: вони з "правильними" чи зі "своїми". Конфлікт тут достоту реалістичний, наш – тому це саме фантастика: складно влаштоване суспільство з усіма плюсами й мінусами і його протистояння тим, хто несе авторитарне спрощення. Добра альтернатива "Копійчаним жахам", з поправкою на інший маскультурний контекст.
Останній магнат (The Last Tycoon) початок – 28 липня
![]() |
фото IndieWire |
Основа – останній і недописаний роман американського класика. Тобто саме та книга, яка мала б урешті ствердити Фіцджеральда в статусі великого романіста: він знову, як і в 20-х, співпав з епохою, сівши писати про Голівуд. Є жорсткий, але по-своєму симпатичний кіно-продюсер (Метт Бомер із "Білого комірця"; отой вічний фіцджеральдівський герой з розряду "крихка могутність"), є його бажання зняти фільм про померлу дружину – і є фашистська Німеччина, яка диктує свої правила світовому кіно-ринку. Незавершеність історії – у випадку з книжкою – грала їй на руку, а от рішення Казана в екранізації 76-го року все театралізувати виглядало суперечливим. Сподіваємось, режисеру Рею вдасться зробити це елегантніше. Тоді буде шанс отримати чи не найкращу екранізацію Фіцджеральда за майже століття більш-менш невдалих спроб.
Полювання на Унабомбера (Manhunt: Unabomber) початок – 1 серпня
![]() |
"Сіра конячка" цього сезону, в якої є непогані шанси прийти однією з перших. Перед нами перший сезон американського міні-серіалу-антології (всього три серії), в якому мова піде про найбезпечніших і від того страшенно популярних злочинців нашого часу. Антагоніст в цій історії – Теодор Качинський ("вічний маніяк" Пол Беттані), математик і анархіст, терорист і неолуддит, який прославився тим, що писав маніфести та розсилав бомби поштою, і то – протягом 20 років. З 78-го по 96-й він був серед тих, на чиї пошуки ФБР кинуло безпрецедентні сили. За Бюро тут відповідає офіцер Джим ("аватар" Вортінгтон), фахівець з лінгвістики, який і вступає в двобій із геніальним злом. Першорядні актори, документальна підкладка, широка панорама того, як можна скористатися "іскрою божою", – справжні хіти сьогодні виглядають саме так.
Грішниця (Sinner) початок – 2 серпня
![]() |
Сюжет не новий, однак все одно чіпляє: хто читав неймовірний роман "Страж" Макліна, той зрозуміє, про що мова, і тому зовсім необов’язково знати першоджерело у вигляді книги Петри Хаммесфар, яка, без сумніву, позичила головну колізію про "сон розуму" в маловідомого британця. Тільки у того був чоловік, який бозна-чому дарує дружині вбитих ним же їхніх собачок, а тут – молода мати, яка на людях жорстоко вбиває невідомого і не знає, що це таке на неї найшло. Навіть якщо Джессіка Біл і не покаже видатної гри (а не це сподіватися не випадає), то є ще "непростий" слідчий у виконанні прекрасного Білла Пуллмана, який буде допомагати героїні осягнути глибини її підсвідомості. Але також є молодий талановитий режисер Антоніо Кампос, улюбленець Санденсу – і, сподіваємось, той, хто покаже взірець "високого серіального мистецтва".
Містер Мерседес (Mr. Mercedes) початок – 9 серпня
![]() |
BookBub Blog |
Екранізація пізнього й далеко не найкращого Кінга – тим дивніше, що серіал виглядає настільки свіжо і добре. Можливо, справа в акторах: полісмена на пенсії Ходжеса, який не може змиритися з поразкою, грає легендарний Брендон Глісон, а маніяка-генія, чий образ зшито з усіх можливих кліше, фактурний Гаррі Тредвей. А може, справа в команді: Д.Е. Келлі собаку з’їв на юридичних драмах і знає, як "атмосферно" тягнути час, аби потім зробити нам страшно. Або ж все одразу, плюс психологізм, помножений на гостросюжетність, і пульсуюча актуальність: маніяк давить своїх жертв машиною.. Серйозна заявка на найкращий серіал літа – і ще одна вдала екранізація Короля, яких у нього десь порівну з тріскучими провалами. Нещодавня "Імла" - особливо на контрасті з видатним фільмом Дарабонта – і "Темна вежа" яскраве тому підтвердження.
Якщо раптом мало і хочеться ще:
"Снігопад" (Snowfall) – кримінальна драма від Netflix, і знову – про 80-ті роки, коли на США обрушилося цунамі дешевого кокаїну, на який підсіла фантастична кількість населення. Спроба поєднати в одному серіалі "Нарко" і "Дроти"; амбітно і актуально.
"Циганка" (Gypsy) - еротичний психологічний трилер, також виробництва Netflix, з Наомі Воттс у головній ролі. Щоправда, великі шанси звести проект на пси має режисерка "П’ятдесяти відтінків сірого" Сем Тейлор-Джонсон. Хай їй не вдасться.
"Порятунок" (Salvation) – серіал у жанрі "фільм-катастрофа": про астероїд, який несеться до Землі, і команду тихо-шалених розумників (серед яких – авторка-фантаст), що намагаються цьому зарадити. Не аж так оригінально, але може бути.